Zalega ci azbest na nieruchomości i chcesz się go pozbyć??
Złóż wniosek a zabierzemy go za darmo
W ramach realizacji "Programu priorytetowego ogólnopolski program usuwania wyrobów zawierających azbest” oraz „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Osielsko na lata 2013-2032" Urząd Gminy zleci usunięcie azbestu uprawnionej firmie i poniesie 100% kosztów wykonania usługi:
-
demontażu, zapakowania, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, lub
-
zapakowania odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, transportu i unieszkodliwienia tych wyrobów.
Nowe pokrycia dachowe właściciel nieruchomości musi wykonać we własnym zakresie i na własny koszt.
Wnioski mogą składać osoby fizyczne, w tym członkowie rodzinnych ogrodów działkowych, przedsiębiorcy, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Do wniosku należy dołączyć:
-
pełnomocnictwo - Załącznik nr 2 do wniosku lub inny dokument potwierdzający uprawnienia do reprezentowania wnioskodawcy przez osoby podpisujące wniosek (dotyczy pełnomocnictw, a także innych uprawnień reprezentujących podmioty wspólnoty mieszkaniowe, przedsiębiorcy, parafie).
-
informację o wyrobach zawierających azbest; - Załącznik nr 3 do wniosku
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (np. kserokopię aktu notarialnego lub wypisu z księgi wieczystej lub decyzji zarządu rodzinnego ogrodu działkowego o przyznaniu działki)
W przypadku, gdy w zakres zadania wchodzi demontaż pokrycia dachowego
-
dokument potwierdzający uregulowanie stanu formalno - prawnego przedsięwzięcia czyli potwierdzenie zgłoszenia robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę wystawione przez Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego, ul. Zygmunta Augusta 16 w Bydgoszczy (informacje na temat wymaganych dokumentów można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Bydgoszczy przy ul. Zygmunta Augusta 16 lub telefonicznie pod nr telefonu: 52/58 40 948).
-
kopię aktualnej „OCENY stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” - Załącznik nr 4 do wniosku
Wnioski wraz z załącznikami można składać: osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Osielsko, przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, lub przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Gminy Osielsko z wykorzystaniem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, zwanej dalej ePUAP, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Wnioski można pobrać w punkcie informacyjnym Urzędu Gminy Osielsko lub na stronie internetowej www.bip.osielsko.pl w zakładce „Urząd Gminy” → „Jak załatwić sprawę?” → „Ochrona środowiska w tym gospodarka odpadami” oraz na www.osielsko.pl w zakładce „Środowisko” → „Usuwanie azbestu”.
wniosek o usunięcie azbestu >>
Więcej informacji można uzyskać telefonicznie pod nr telefonu: 52/324 18 67
Obowiązkowa informacja o azbeście
Pełna informacja o wyrobach zawierających azbest >>